Fontana Perla - biser Korčule i Jadranskog mora

Početkom proleća ove godine stiglo mi je pismo iz Korčule, prelepog mesta na istoimenom ostrvu na Jadranskom moru u kojem se od mene tražilo da za jednu galeriju u starom gradu izradim veliku skulpturnu  fontanu . Naslutio sam još jedan veliki izazov u mom radu i životu. Prvo je trebalo izraditi predlog - skicu kako bi fontana trebalo da izgleda i da ispuni nekoliko bitnih kriterijuma da bi mogla da funkcioniše u zatvorenom prostoru, a jedan od najbitnijih je da u svom toku stvara žubor ali da kapi vode ne prskaju oko fontane.
Skica je poslata za nekoliko dana i uz nekoliko razmena sugestija i predloga došli smo do konačnog idejnog rešenja. Započela je izrada fontane Perla koja je trajala dvanaest dana. Fontana Perla je izrađena od kvarcnog kamena, njena osnova je dimenzija 60x70 cm, fontana je visoka 120 cm i težine 115 kilograma.

Voda na ovoj fontani izvire iz udubljenja na vrhu i stepenasto pada preko dve kamene ploče i dva bazena do najvećeg u kojem se nalazi led osvetljenje. Žubor vode je blag i zaista opušta i relaksira sve koji se nalaze u ovoj galeriji pored fontane.
Kada je fontana izrađena obostrana želja, naručioca i moja bila je da fontanu ja dovezem u Korčulu!
Mnogo je razloga bilo da se odlučim da krenem sa najnovijom fontanom na put, naravno, najvažniji je bio da budem prisutan kada fontana proradi na ovom prelepom mestu.
Fontana je upakovana da potpuno bezbedno krene na dalek put od 700 km.
Fontana Perla je samnom posle dugog puta kolima promenila dva trajekta i najzad kasno u noć doplovila do mesta gde će krasiti svojim izgledom. Veliko nevreme, bura sa kišom nije sprečila radost domaćina i mene da susret obeležimo plodovima mora i dalmatinskim vinom.
Sutra nas je čekao veliki dan - postavljanje fontane Perla na njeno mesto u galeriji i pustanje u rad. 


Galerija Perla u Korčuli
Osvanulo je oblačno jutro ali bez padavina i mogli smo započeti postavljanje fontane u galeriji.

Vlasnica galerije Perla je odredila pravo mesto za fontanu, ispred zida galerije na kojem su okačene prelepe ikone rukom slikane. Korčulanski beli kamen u galeriji klesan rukom starih korčulanskih klesara prigrlio je fontanu kao da je iz Jadranskog mora izronila.
Priznajem, imao sam tremu pre puštanja fontane u rad iako je satima i satima testirana pre zvaničnog puštanja u rad. Očekivao sam i ja kakav će zvuk vode da se raširi pod kamene svodove ove stare galerije a da ni jedna kap vode ne padne van skulpture fontane. Voda na fontani je potekla na veliku radost i oduševljenje svih nas koji smo očekivali da vidimo taj zaista čaroban trenutak za oči i sluh.
Zaista veliki trud i rad, iščekivanja i strepnja na kraju mog puta su nagrađeni ovako prelepom skulpturnom fontanom i veličanstvenim mestom gde se danas nalazi.
Fontana Perla je samo početak mojih aktivnosti koje planiram i nadam se da će biti i realizovane a odnose se na mogućnosti da moje fontane budu dostupne svima ma gde se nalazili i do najudaljenijih mesta sveta.

30 april 2016 godine, Autor fontana Zlatko Jorgić.

Коментари

Популарни постови са овог блога

Izbor najlepših fontana izrađenih u 2016 godini

Fontane za dvorište i održavanje za lep izgled i dug vek

Izrada fontana za dvorište po meri Vašeg budžeta